Rabo PinPin

Rabo PinPin

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
RABOBANK
Bureau
&samhoud media en &ranj
Jaar
2017
Paginanummer
184

Doelstelling

Rabo PinPin leert kinderen spelenderwijs over geld. Financiële transacties spelen zich steeds meer af in het digitale domein. PinPin maakt de waarde van geld weer tastbaar en brengt de dialoog over geld tussen ouder en kind op gang.

Doelgroep

Kinderen tussen 6-12 jaar oud.

Merkomschrijving

De Rabobank is een coöperatieve internationale bank met meer dan 8,7 miljoen klanten wereldwijd, toonaangevend in de thema's welzijn, welvaart en het duurzaam voeden van de wereld. Bij de jonge doelgroep ligt de focus op leren omgaan met geld.

Concept

Met de app tover je de pinguïn PinPin altijd en overal tevoorschijn via augmented reality. Zorg goed voor PinPin en PinPin zorgt voor jouw geld. Leer spelenderwijs en veilig omgaan met virtueel speelgeld en je eerste echte betaalrekening. Zo draagt PinPin bij aan de financiële opvoeding.

Media- en middelenstrategie

Bij lancering zijn 80.000 PinPin welkomstpakketten verspreid binnen de doelgroep. Zowel landelijke als lokale banken waren betrokken bij de lancering. Tijdens de Sinterklaasintocht werden nog 10.000 welkomstpakketten verspreid en verscheen een strip in Quest Junior. Daarnaast wordt social media ingezet ter promotie van PinPin.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken