Rabo PinPin

RABOBANK / &samhoud media en &ranj

Bekijk deze campagne op pagina 184 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
RABOBANK
Bureau
&samhoud media en &ranj
Account
Jip Samhoud, GAF van Baalen
Copy
Jennis Jongerius, Tijmen van Rooijen, Laura Schoots
Strateeg
Coen Soepboer, Anique Mulder
Opdrachtgever
Maarten Kolkman, Catelijn Schönfeld
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RABOBANK
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van &samhoud media en &ranj
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Rabo PinPin leert kinderen spelenderwijs over geld. Financiële transacties spelen zich steeds meer af in het digitale domein. PinPin maakt de waarde van geld weer tastbaar en brengt de dialoog over geld tussen ouder en kind op gang.

Doelgroep

Kinderen tussen 6-12 jaar oud.

Strategie/Concept

Met de app tover je de pinguïn PinPin altijd en overal tevoorschijn via augmented reality. Zorg goed voor PinPin en PinPin zorgt voor jouw geld. Leer spelenderwijs en veilig omgaan met virtueel speelgeld en je eerste echte betaalrekening. Zo draagt PinPin bij aan de financiële opvoeding.

Media- en middelenstrategie

Bij lancering zijn 80.000 PinPin welkomstpakketten verspreid binnen de doelgroep. Zowel landelijke als lokale banken waren betrokken bij de lancering. Tijdens de Sinterklaasintocht werden nog 10.000 welkomstpakketten verspreid en verscheen een strip in Quest Junior. Daarnaast wordt social media ingezet ter promotie van PinPin.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen