Rabo Mobiel

Rabo Mobiel

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Rabobank Nederland
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2006
Paginanummer
180

Nominatie 2006

Doelstelling

De communicatiedoelstelling is tweeledig: enerzijds moet de campagne bijdragen aan de Rabobank-merkwaarden ‘toonaangevend’ en ‘dichtbij’, anderzijds moet zij resulteren in een campagneherinnering van 60%.

Doelgroep

Primair: Rabobankklanten die actief gebruikmaken van internetbankieren. Secundair: alle Nederlanders van achttien jaar en ouder.

Concept

Er is gekozen voor een strategie waarin de combinatie van mobiel bankieren én mobiel bellen als één totaal nieuw product wordt geïntroduceerd door de Rabobank. De Rabobank wil zich niet profileren als een nieuwe telecomprovider, maar biedt de consument een innovatief product waarin expertise van de bank en vernieuwende applicaties samenkomen. Rabo Mobiel is de portemonnee van de toekomst. Breaking news dus.

Media- en middelenstrategie

Als start van de campagne is dit breaking news opvallend gecommuniceerd middels een ‘false cover’ in de Metro en Spits. Het nieuws van de introductie van Rabo Mobiel kwam letterlijk door het nieuws van de dag heen. Er is een 70” tv-commercial ontwikkeld die gedurende 2,5 week is ingezet, gevolgd door een cut down van 30” met tag-ons met actiematig karakter. De campagnevisual is tevens ingezet voor een landelijke outdoorcampagne. Er zijn radiocommercials ontwikkeld en er is een onlinecampagne gerealiseerd (Euro RSCG 4D). Daarnaast zijn een mailing, een bijsluiter en een actie-e-mail ontwikkeld (Rapp Collins).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken