Rabo Locker

Rabo Locker

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Rabobank Nederland
Bureau
BLOEI creative innovation company
Jaar
2006
Paginanummer
176

Nominatie 2006

Doelstelling

Zorg voor zichtbaarheid van het merk Rabobank en manifesteer het merk op functionele en onderscheidende wijze op het strand in de zomerperiode.

Doelgroep

Strandbezoekers van Scheveningen.

Concept

Kon je vroeger een handdoek over je spullen leggen, nu wil je alles veilig opbergen als je gaat zwemmen of wandelen. BLOEI bedacht, ontwikkelde en produceerde daarom voor de Rabobank de Rabo Locker: een lockersysteem met chipknipoplader en digitaal pinlock-systeem. De Rabo Locker is ontworpen in lijn met de huisstijl van de Rabobank en heeft de vorm van een hangslot. De Rabo Locker stond bij strandtenthouders die bankieren bij de Rabobank. De consument betaalt 3 Euro per dag voor het gebruik.

Media- en middelenstrategie

De Rabo Locker stond op een prominente plek bij 10 strandtenten. De introductie werd begeleid door fietstaxi’s, die ook flyers uitdeelden. Er hing een banner op de Pier van Scheveningen. Tijdens het NK en EK beachvolleybal had de Rabo Locker een opvallende plek (uitzendingen door SBS). En werd er door kranten redactioneel aandacht besteed.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken