Rabo ClubSupport. Dat is goed voor jouw club & geweldig voor de buurt.

Rabo ClubSupport. Dat is goed voor jouw club & geweldig voor de buurt.

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
RABOBANK NEDERLAND
Bureau
180 Kingsday
Jaar
2020
Paginanummer
472

Nominatie 2020

Doelstelling

Breng de positionering als coöperatieve Rabobank tot leven door - samen met onze klanten, medewerkers en coöperatie-leden - Nederland buurt voor buurt te versterken.

Doelgroep

Alle Nederlanders die het club- en verenigingsleven een warm hart toedragen, in het bijzonder Rabo-klanten die als club mee kunnen doen en klanten die als lid van de coöperatie invloed hebben op het eindresultaat.

Merkomschrijving

Als coöperatieve bank zet Rabo zich in voor een sterke lokale leefomgeving. Daarom ondersteunen we clubs en verenigingen met kennis, financiële middelen en brengen we ze met elkaar in contact om van elkaar te leren. Hoogtepunt vormt de jaarlijkse ClubSupport-campagne waarin clubs aanspraak kunnen maken op een deel van de winst voor hun maatschappelijk bestedingsdoel. Klanten - die lid zijn van de coöperatie - bepalen samen de verdeling van dit coöperatieve dividend, door te stemmen op de clubs van hun voorkeur.

Concept

Een club is zoveel meer dan een club. Het is ons tweede thuis. De plek waar iedereen je kent en waar we de buurt sterker maken. Een gevoel dat we tot leven brengen met de beroemde Cheers-soundtrack, uitgevoerd door Voice winnaar Sophia Kruithof. Zo maken we van Rabo ClubSupport een emotioneel en concreet bewijs van onze coöperatieve mentaliteit. Een mentaliteit die gelooft in de kracht van samenwerking, oog heeft voor het individu én voor de wereld daaromheen. We sluiten daarom af met een coöperatieve &-regel: Rabo ClubSupport. Dat is goed voor jouw club & geweldig voor de buurt. Zo laten we zien en voelen dat het verenigingsleven, ook tijdens een lockdown, springlevend kan zijn.

Media- en middelenstrategie

We trappen breed af met TV, bioscoop en online waarna de lokale banken clubs oproepen om zich aan te melden. In fase 2 helpen we de 30.000 deelnemende clubs en de lokale banken om zelf campagne te voeren met online toolkits. Leden van de Rabobank nodigen we uit om te stemmen via de Rabo-app. Een unicum dat we ons meest persoonlijke en meest gebruikte kanaal daarvoor inzetten. In fase 3 delen we de resultaten met de clubs via gepersonaliseerde video en met heel Nederland via korte massamediale uitingen. Lokale banken organiseren de lokale Covid-proof uitreikingen en laten zo zien hoe we overal het verschil maken met de grootste lokale campagne van Nederland.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken