Q-art

Q-art

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
ING
Bureau
Wunderman Thompson Amsterdam
Jaar
2021
Paginanummer
65

Doelstelling

ING is sinds 2005 trotse hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Toen het museum gesloten was voor publiek wilde ING haar doelstelling blijven uitdragen: de kunstwerken van het Rijksmuseum toegankelijk maken. Met de Q-art code kun je ook thuis vanaf de bank genieten van een rondleiding langs de kunstwerken.

Doelgroep

Lezers van landelijke dagbladen.

Merkomschrijving

Do your thing’ is ING’s empowering motto. De bank wil mensen helpen het leven te leiden zoals ze dat willen.

Concept

De musea waren door corona-maatregelen gesloten, maar daar heeft ING wat op gevonden. De bank – hoofdsponsor van het Rijksmuseum - maakte het mogelijk om thuis het museum te beleven. Q-art is een AR-expositie waarin je op je mobiel werken van Rembrandt tot Vermeer in 3-D kunt ontdekken. Kunstzinnige print advertenties met een QR-code prikkelen de nieuwsgierigheid en nodigen uit de online expositie te bezoeken en op een bijzondere manier de werken van de grote meesters te ontdekken: alsof je erin staat.

Media- en middelenstrategie

Op 12 november stond in alle landelijke dagbladen een advertentie met een Q-art code.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken