PUBLIEKSCAMPAGNE FIETSDIEFSTAL

PUBLIEKSCAMPAGNE FIETSDIEFSTAL

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Ministerie van Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties namens de
Bureau
Euro RSCG Amsterdam
Jaar
2008
Paginanummer
446

Doelstelling

Jaarlijks worden ruim 54.000 fietsen teruggevonden. Aangezien 15% van de mensen in geval van Fietsdiefstal aangifte doet kunnen er jaarlijks slechts 8.100 fietsen terugbezorgd worden bij de eigenaar. De campagne Fietsdiefstal is er primair op gericht om de aangiftebereidheid van gestolen fietsen te verhogen.

Doelgroep

Fietseigenaren in Nederland.

Concept

Doorbreek het vooroordeel dat aangifte doen van je gestolen fiets toch geen zin heeft door het grote publiek te confronteren met de vele tienduizenden teruggevonden ‘weesfietsen’. Doe dus altijd aangifte van je gestolen fiets met het unieke frame- en/of chipnummer.

Media- en middelenstrategie

De media inzet is er op gericht om deze boodschap crossmediaal te communiceren op de plekken waar het probleem gesitueerd is: internet, city events, gratis dagbladen, de huis-aan-huis bladen en outdoormedia (abri’s+fietshangers) in en rondom de belangrijkste fietsconcentraties zoals: trein-/busstations, pleinen, universiteiten en hogescholen etc.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken