Proef de vrijheid, met NS Flex.

NS / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 416 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Maaike Langereis
Copy
Romke Oortwijn, Chris Krabbendam
Art
Bart Kooij
Strateeg
Arnd Jan Gulmans, Joris Gruiters
Opdrachtgever
Marieke Nijhoff, Barbara van Rooijen, Marian Meijer
Film/Productiemaatschappij
Czar
Editor
Martin Heijgelaar/Pim van der Pas
Muziek
MassiveMusic
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Arjaan Hamel
In samenwerking met
Initiative Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Inspireer Nederland om de vrijheid van het gehele OV te ervaren. Om dit makkelijker te maken, lanceren we een nieuwe propositie: NS Flex.

Doelgroep

Mensen die nog geen NS-abonnement hebben, maar wel af en toe met het OV reizen.

Strategie/Concept

Mensen zien reizen met het OV als ingewikkeld en iets wat je vooraf moet plannen. Het tegendeel is waar. In de campagne staat de vrijheid van het OV centraal en het gemak waarmee je kiest voor het vervoermiddel dat het best past bij jou of bij het moment. Om deze belofte kracht bij te zetten, lanceren we een nieuwe reisoplossing: NS Flex. Met NS Flex reis je zoals jij dat wilt en nemen we de belangrijkste barrières voor veel reizigers weg om de vrijheid van het OV optimaal te kunnen ervaren. Zo kun je nu maandelijks achteraf betalen voor je gemaakte reizen, heb je altijd inzicht in je reiskosten, kun je makkelijk na inchecken nog wisselen van klasse én kun je per maand wisselen van abonnement of zelfs je abonnement eens uitzetten. Op deze manier wordt reizen met de trein, bus, metro, tram en OV-fiets nog eenvoudiger. Waar de reiziger vroeger het gevoel had zich aan te moeten passen aan het systeem, past NS Flex zich aan op jouw wensen en behoeftes. Het maakt NS Flex 'net zo flexibel als jij'.

Media- en middelenstrategie

We lanceren de campagne met een nieuwe tv-commercial waarin vrijheid in alle opzichten centraal staat. In de film volgen we twee meisjes op hun eigen reis naar wat uiteindelijk dezelfde bestemming blijkt te zijn. De film eindigt met de belofte 'Proef de vrijheid' en wordt ondersteund met het nummer 'A Natural Woman' van Aretha Franklin. We sluiten de film af met een tag-on waarin we de nieuwe NS Flex-propositie introduceren. Vervolgens stellen we de verschillende voordelen van NS Flex centraal in een e-mailing, in een activatie op het station, in OOH, social, webvertising en in alle eigen middelen van NS. Ook is er een aparte webpagina gemaakt voor NS Flex. Daarbij pakken we steeds de aandacht door een belangrijk pijnpunt te benoemen dat door NS Flex wordt verholpen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen