Proef de vrijheid, met de NS app.

NS / N=5

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 196 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Leonie van der Mark, Maaike Langereis
Copy
Maureen van den Akker, Romke Oortwijn
Art
Neeltje Vervoort, Bart Kooij
Strateeg
Arnd Jan Gulmans, Joris Gruiters
Opdrachtgever
Marieke Nijhoff, Jose Hofman, Sabine Kneepkens
Film/Productiemaatschappij
N=5
Editor
Robine Schmetz
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Robine Schmetz
In samenwerking met
Initiative Media
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Inspireer Nederland om met het openbaar vervoer van deur tot deur te reizen en daarbij gebruik te maken van de NS-app.

Doelgroep

Sociaal-recreatieve en zakelijke reizigers die vaker dan één keer per week met het OV reizen.

Strategie/Concept

Hoewel het reizen met de trein vaak als prettig wordt ervaren, voelt van deur tot deur reizen met het OV vaak als 'gedoe'. Het tegendeel is waar. In de nieuwe campagne van NS staat de vrijheid van reizen met het gehele OV daarom centraal. Wat je bestemming ook is, NS helpt je om er te komen. Om deze belofte te onderbouwen, laten we zien hoe je met de NS-app elke reis eenvoudig naar jouw hand kunt zetten. Daarbij zetten we de meest uiteenlopende bestemmingen centraal: van een spannende date tot een nieuw oppasadres, en zelfs je nieuwe thuis. De campagne zorgt er op deze manier voor dat reizigers NS zien als een persoonlijke gids voor het OV, en de app als hun eigen reisplanner naar elke bestemming.

Media- en middelenstrategie

We lanceren de campagne met een tv-commercial waarin vrijheid in alle opzichten centraal staat. In de film volgen we twee meisjes op hun reis naar wat uiteindelijk dezelfde bestemming blijkt te zijn. Onderweg ervaren ze het gemak om via de NS-app hun reis te wijzigen. De film eindigt met een nieuwe belofte, 'Proef de vrijheid', en wordt ondersteund met het nummer 'A Natural Woman' van Aretha Franklin. We sluiten de film af met een tag-on waarin we laten zien hoe de NS-app helpt bij het plannen van hun reis. Om de stap naar de app zo klein mogelijk te maken, zetten we in de campagne vooral mobile advertising in. Zo ontwikkelen we korte Stories voor Instagram die je meenemen in de planning van een reis, volledig in de vormgeving van je mobiele telefoon. Daarnaast zetten we pre-rolls, (D)OOH en print in, waarbij we steeds de nadruk leggen op de verschillende bestemmingen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen