PRIVATE BANKER opmaakSANG

PRIVATE BANKER opmaakSANG

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Van Lanschot Bankiers
Bureau
Etcetera
Jaar
2008
Paginanummer
198

Winnaar 2008

Doelstelling

Van Lanschot Bankiers positioneren als solide en meest deskundige private bank in een zeer onstuimige financiële wereld.

Doelgroep

Vermogende particulieren, directeuren-grootaandeelhouders en medewerkers.

Concept

Uit de consolidatiestrijd tussen grootbanken, gevolgd door de financiële crisis, eindigt de klant in 2008 als grootste verliezer. Gewaande zekerheden van gevestigde banken blijken luchtkastelen. De financiële crisis leidt tot een vertrouwenscrisis bij klanten. Banken zijn vooral met zichzelf bezig in plaats van met hun klanten. Op het moment dat de financiële wereld zich in een diepe crisis bevindt, start de imagocampagne. Want juist in turbulente tijden zijn soliditeit, onafhankelijkheid en klantfocus een zeer kostbaar goed. Allemaal zaken die Van Lanschot in haar DNA heeft, al sinds 1737. In de campagne profileert Van Lanschot zich als een private bank pur sang. Die wel met de tijd meegaat, maar zich niet door de waan van de dag laat leiden. Een private bank waar het belang van de klant werkelijk vooropstaat. Een bank met een eigenzinnige mentaliteit. De campagne maakt dit tastbaar en invoelbaar. We beleven de passie die bij Van Lanschot leeft voor haar vak en klanten, door letterlijk op of in de huid van de private banker te zitten.

Media- en middelenstrategie

Met een relatief beperkt budget maximale zichtbaarheid creëren, waarbij de kwaliteit van contacten centraal staat. Met zeer selectieve inkoop op tv; exclusief STER rondom actualiteitsprogramma’s na 22.00 uur. Daarnaast zijn selectieve printtitels ingekocht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken