Prinsjesdag

DIRK / XXS Amsterdam

award
Winnaar 2016

Bekijk deze campagne op pagina 351 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
DIRK
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Joris Bar, Martijn Majoewsky
Copy
Barend Stegeman, René Verbong, Hans van Nood
Art
Wessel Beumer, John de Vries, Remy Kurpershoek
Strateeg
Piet Hein Smit
Opdrachtgever
Loes de Jong, Ruud van Munster
Film/Productiemaatschappij
XXS Amsterdam
Editor
Pieter Bokhorst
Muziek
AMP
RTV-producer
Judith Kampman
In samenwerking met
Belly and Brain
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DIRK
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

De traditionele Prinsjesdag inhaker van Dirk 'realtime' maken.

Doelgroep

Nieuws kijkend Nederland

Strategie/Concept

Prinsjesdag kennen we van het traditionele koffertje, de koning de troonrede en de hoedjesparade. Traditioneel haakt Dirk in op Prinsjesdag en dit jaar stonden de hoedjes centraal. Er werd een 'live redactie team' samengesteld met open lijnen tussen bureau, klant en mediapartner. On the spot werden tien aanbiedingen ontwikkeld gebaseerd op de hoedjes die gedragen werden door de Haagse fine fleur. Deze uitingen werden real time geplaatst op digitale abri's bij Amsterdam Centraal en in winkelcentra door het hele land en vervolgens getarget op Facebook gezet.

Media- en middelenstrategie

Anno 2016 staan de inhakers van Dirk niet meer in dagbladen, maar wel outdoor en op social media. Daarmee bereiken we makkelijker de mensen die bij een Dirk filiaal in de buurt wonen. Dirk-klanten kunnen reageren en Dirk kan meteen met ze in dialoog.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen