Pride 2017 <3iedereen

HEMA / XXS Amsterdam

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 348 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
HEMA
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Monique Versteeg, Francis Oud
Copy
René Verbong
Art
John de Vries
Strateeg
Joram Helmer
Opdrachtgever
Desiree Vernie, Tanja Soeter, Martine Verhaar, Pauline Marres
Editor
Pieter Bokhorst
RTV-producer
Robbert Boom, Julia Zijderveld
Fotografie
Chantal Spieard
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

HEMA communiceert het hele jaar door over producten, promo's en seizoenen als Pasen, Sint en Kerst. Bovenop deze retailkalender laat HEMA met merkactivaties rondom evenementen als Pride zien waar de kern van het merk voor staat: HEMA is voor iedereen.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Verdeeldheid lijkt tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Vanuit alle kanten worden we opgejut om vooroordelen te hebben over religie, afkomst, leeftijd en geaardheid. Sinds 1926 is HEMA een winkel voor iedereen. Een symbool voor gelijkheid en acceptatie. En dat is precies waarom we Pride 2017 aangegrepen om een weerwoord te laten horen. We drukten duizenden verschillende t-shirts met namen erop om zo alle verschillende mensen te vertegenwoordigen die ons land rijk is. Allemaal met een hartje ervoor. Vanwege de blinde verpakking kon je van tevoren niet zien welke naam je kocht. Om zo zonder vooroordelen, liefde uit te dragen voor iedereen. En dat is nu misschien wel belangrijker dan ooit.

Media- en middelenstrategie

De campagne startte met een online video met BN-ers, influencers in de gay- en transgender community - en ook de CEO van HEMA zelf. Deze verschillende mensen delen hun ideeën over gelijkheid en acceptatie, terwijl ze allemaal ons T-shirt dragen met ieder een willekeurige naam erop. Deze video's werden verspreid via deze influencers en BN-ers op hun sociale kanalen waarna de landelijke pers het snel oppakte. Daarnaast hadden we een 'What to Wear to Pride' sectie in RTL Boulevard - om zoveel mogelijk het positieve geluid hoorbaar te maken. Het belangrijkste middel was misschien nog wel het T-shirt zelf, de Amsterdam boten en grachten stonden tijdens Pride 2017 vol met ons nieuwe symbool voor liefde zonder vooroordelen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen