PRAXIS INTRODUCTIE ALTIJD LAAG

Praxis / TBWANEBOKO en NEBOKO RETAIL, Interactief bureau: The People’s Valley

Bekijk deze campagne op pagina 388 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Praxis
Titel
Doe-Het-Zelf
Bureau
TBWANEBOKO en NEBOKO RETAIL, Interactief bureau: The People’s Valley
Account
TBWANEBOKO: Patritia Pahladsingh, Femke Kaspers, NEBOKO RETAIL: Tamara van Dalen, Petra Geortsekis, Claudia van der Veldt
Copy
TBWANEBOKO: Bas Engels, Robert den Bremer, NEBOKO RETAIL: Patricia de Vries
Art
TBWANEBOKO: Pim van Nunen, Edward Romunde, NEBOKO RETAIL: Enrico Bartens, Joost Korff de Gidts, Johan Smit
Strateeg
Ko Floor
Opdrachtgever
LINDA KEIJZER, WOUTER NOOIJ, PIETER DAALMAN
Film/Productiemaatschappij
Czarevich
Editor
The Ambassadors
RTV-producer
Fabienne Weisz
Fotografie
Rico Ploeg
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Praxis
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Commerciële doelstelling: Extra traffic genereren door een permanent laag geprijsde productlijn te introduceren. Communicatiedoelstelling: Praxis weer op de kaart zetten als een bouwmarkt die mensen helpt om er, voor niet al te veel geld, iets moois van te maken.

Doelgroep

Serieuze klussers die redelijk ervaren zijn, maar toch soms behoefte hebben aan advies. Zij zijn altijd op zoek naar kwaliteitsproducten en materialen voor een goede prijs.

Strategie/Concept

Praxis legt de focus op de prijsboodschap door Altijd Laag te introduceren: honderden producten met een vaste lage prijs. De communicatie van deze lijn krijgt een heel eigen gezicht. Praxis wil duidelijk maken dat klussen niet duur hoeft te zijn. De campagne toont dit aan de hand van het klusresultaat van overactieve klussers. In de tv-commercials zien we steeds een dame die vol trots een kelder, schuurtje of electriciteitskast laat zien, die compleet gestyled is met producten van Praxis. Want met zulke scherpe prijzen kun je zelfs de meest nutteloze ruimtes in je huis stijlvol opknappen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Media- en middelenstrategie

TV wordt ingezet voor een breed bereik, ondersteund door een dagbladadvertentie, billboards en abri’s. De wekelijkse huis-aan-huis folder krijgt een make-over met een nieuw formaat. In de folders wordt consequent gebruik gemaakt van Altijd Laag spreads met onderscheidende fotografie en gebruik van de kleuren rood en geel. Ook instore komt deze look and feel terug. Verder wordt in point of sale materiaal iedere week de voorpagina van de folder doorvertaald. Zelfs het exterieur van de vestigingen wordt ingezet om de boodschap over te brengen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen