Power to the Pieper

NATIONALE AARDAPPEL ORGANISATIE / Food Cabinet & Boomerang Create

Bekijk deze campagne op pagina 425 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
NATIONALE AARDAPPEL ORGANISATIE
Titel
Aardappel
Bureau
Food Cabinet & Boomerang Create
Account
Alexander Veltman, Sebastiaan Aalst
Copy
Jordi van de Bovenkamp
Art
Eldin Fetahovic
Strateeg
Samuel Levi, Michiel Wolters
Opdrachtgever
Arend Zeelenberg
Film/Productiemaatschappij
Boomerang Motion
Editor
Eldin Fetahovic
Muziek
Soundsright
RTV-producer
Fikret Fetahovic, Aimée Rutumalessy
Fotografie
Jeroen Nieuwhuis
Illustraties
Jana van der Merwe, Jordi van de Bovenkamp
In samenwerking met
Boomerang Motion
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NATIONALE AARDAPPEL ORGANISATIE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Food Cabinet & Boomerang Create
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

De aardappel is al honderden jaren de basis van het voedzame dieet van de Nederlander. De positie van de pieper aan de top van de voedselketen was de laatste jaren echter niet zo vanzelfsprekend meer. De Nederlandse Aardappel Organisatie vond dat het tijd was voor een charmeoffensief. De pieper moest weer hip worden.

Doelgroep

Pre-nesters en jonge gezinnen.

Strategie/Concept

Om de renaissance van de aardappel mogelijk te maken, prikten we op speelse en humoristische manier de hype rond superfoods door en lieten tegelijkertijd zien dat de aardappel al honderden jaren superfoodzaam is. Met 'Power to the pieper' werd het krachtige statement afgegeven dat de aardappel terug was van nooit weggeweest.

Media- en middelenstrategie

De humoristische online video die onmiddelijk viral ging op social media leverde een grote hoeveelheid free publicity op via televisie en radio (o.a. Editie NL en Radio 1), print (o.a. De Telegraaf, Volkskrant, NRC) en talloze websites. De video werd ondersteund door een microsite, stickers op aardappelzakken en free cards.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen