PostNL & een mooi gebaar. Iedereen heeft een cadeau over voor een ander kind.

POSTNL / TBWANEBOKO

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 164 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
POSTNL
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Eline Croes, Manon Patty, Valérie Dekeuwer
Copy
Koen Janssen
Art
Bas Janssen
Strateeg
Marc Leurs
Opdrachtgever
Mirjam Paauw, Martijn Jaartsveld
Film/Productiemaatschappij
Czaar Amsterdam
Editor
Erik ten Brinke
Muziek
Sizzer
RTV-producer
Siomara van Bochove
In samenwerking met
Vizeum en Stichting Jarige Job
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van POSTNL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Verhoog de merkvoorkeur als de favoriete bezorger van Nederland. Onderstreep de verbindende rol die PostNL en zijn medewerkers spelen in de Nederlandse samenleving. Zet deze verbindende rol en het netwerk rond de feestmaand in om cadeaus te laten doneren via PostNL voor Stichting Jarige Job.

Doelgroep

Alle ontvangers en verzenders van Nederland.

Strategie/Concept

Het sponsorbeleid is gericht op mensen die de verbinding met de samenleving dreigen te verliezen. Daarom sponsort het merk al drie jaar Stichting Jarige Job. Deze organisatie richt zich op ruim 61.000 kinderen in Nederland die hun verjaardag niet kunnen vieren omdat hiervoor thuis te weinig geld is. In de feestmaand december, waarin PostNL dubbel zoveel pakketten bezorgt en de ongelijkheid extra zichtbaar wordt, vraagt het merk extra aandacht voor deze groep. En roept op om een cadeau over te hebben voor een ander kind. Na de feestdagen haalt PostNL deze cadeaus gratis op en bezorgt het bij Stichting Jarige Job. PostNL roept Nederland op tot solidariteit en faciliteert dit via hun eigen netwerk. Het merk blijft in de campagne trouw aan zijn strategische positie als stille kracht achter de schermen.

Media- en middelenstrategie

De campagne is opgedeeld in twee fases. Eerst brede awareness bouwen voor de actie rond de twee cadeaumomenten Sinterklaas en Kerstmis. Daarna activeren vanaf begin januari. Voor het realiseren van brede awareness in relatief korte tijd, zetten we de combinatie van tv, online en social media in. We ondersteunen dat gericht met PR om geloofwaardigheid en sympathie voor de commerciële boodschap te versterken in een redactioneel umfeld. In de tweede fase vullen we social en online aan met POS bij alle PostNL-locaties.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen