PostNL, de favoriete bezorger.

PostNL, de favoriete bezorger.

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
POSTNL
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2020
Paginanummer
90

Winnaar 2020

Doelstelling

PostNL wil de merkvoorkeur en -sympathie behouden. In een jaar waarin Corona sinds maart zorgt voor een toename in online bestellingen en wenskaarten neemt de drukte voor de bezorgers toe. Met de campagne willen we onze mensen een hart onder de riem steken en Nederland om begrip vragen als een kaartje of pakketje iets later aankomt. Om de favoriete bezorger te zijn en blijven.

Doelgroep

Ontvangers en verzenders van Nederland. En onze medewerkers.

Merkomschrijving

PostNL is de bezorger van iedereen. Daarbij zetten we de klant centraal en medewerkers voorop. We denken mee met onze klanten en zetten altijd dat stapje extra, van persoonlijk tot maatschappelijk. Ook in een lockdown wanneer de straten verlaten zijn. Door iedere dag bijzondere momenten te bezorgen en verbindend te zijn in de Nederlandse samenleving.

Concept

Als PostNL moet je natuurlijk je afspraken nakomen en je werk goed doen. Maar om favoriet te zijn, is iets extra's nodig; laten zien dat je betrokken bent bij het dagelijks leven van je klant. In een onzekere tijd wacht Nederland thuis gespannen af terwijl winkels de deuren sluiten en men massaal online bestelt. Ondanks de lockdown en alle risico's blijven wij dagelijks de straat op gaan om de enorme volumes post en pakketten te bezorgen. In het lege straatbeeld wordt de waarde van onze bezorgers dagelijks extra zichtbaar: wij gaan naar buiten, zodat Nederland binnen kan blijven. Een sympathieke campagne waarin we Nederland vragen om onze mensen de ruimte te geven en te zwaaien als je ze ziet. Tevens een ode aan onze bezorgers.

Media- en middelenstrategie

Om genoeg bereik op te bouwen en Nederland emotioneel te raken is er gekozen voor een mix van tv, social, print, owned & online media die PR-matig zijn ondersteund.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken