PostNL, de favoriete bezorger.

PostNL, de favoriete bezorger.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
POSTNL
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2020
Paginanummer
158

Doelstelling

PostNL wil de favoriete bezorger zijn en blijven. Zeker in een jaar waarin men massaal meer pakketjes bestelt en kaartjes verstuurt. We doen elke dag ons best om alles zo snel mogelijk te bezorgen. Heel veel gaat goed, maar soms is het door de drukte iets langer onderweg.

Het leidt tot luidruchtige reacties op social en een grotere kans op imagoschade. Als marktleider liggen we ook in de media vaak onder een vergrootglas. De reputatie van PostNL staat dus extra onder druk. Doel is daarom om merkvoorkeur en -sympathie te behouden en de reputatie te versterken.

Doelgroep

Alle ontvangers en verzenders van NL.

Merkomschrijving

PostNL is de bezorger van iedereen. Daarbij zetten we de klant centraal en de medewerkers voorop. We denken mee met onze klanten en we zetten altijd dat stapje extra, van persoonlijk tot maatschappelijk. Zo bezorgen we bijzondere momenten en zijn we verbindend in de Nederlandse samenleving.

Concept

Als PostNL moet je natuurlijk je afspraken nakomen en je werk goed doen. Maar om favoriet en geliefd te zijn moet je iets extra's doen; laten zien dat je zowel persoonlijk als maatschappelijk betrokken bent bij het dagelijks leven van je klanten. Dagelijks worden er in Nederland miljoenen brieven en pakketjes bezorgd. PostNL begrijpt hoe belangrijk de inhoud hiervan is en daarom maken de bezorgers het verschil door 'de kleine dingen' die ze voor hun klanten doen, waar af en toe ook 'een groots gebaar' tussen zit. Met het centrale merkconcept 'stapje extra' laten we dit ook daadwerkelijk zien in onze feel-good campagne met bezorgers die op bijzondere manieren een verbinding aangaan met klanten. We zetten een stapje extra voor kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren (in samenwerking met stichting Jarige Job). Tijdens de lockdown gaan wij naar buiten, zodat jij binnen kunt blijven, waardoor de waarde van onze bezorgers extra zichtbaar wordt in het straatbeeld. Zo versterken we door ons merkverhaal en onze bezorgers de verbinding met iedereen in NL.

Media- en middelenstrategie

Om genoeg bereik op te bouwen en NL emotioneel te raken is er gekozen voor een mix van tv, online, social, print, owned en online media die PR-matig zijn ondersteund.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken