Postmedewerker. Deel van je leven.

Postmedewerker. Deel van je leven.

Categorie
Personeel
Adverteerder
PostNL
Bureau
Publicis
Jaar
2011

Nominatie 2011

Doelstelling

De transitie van PostNL naar deeltijdorganisatie creëert een enorme wervingsbehoefte van 30.000 parttime postmedewerkers per jaar. Het betreft niet alleen postbezorgers, maar ook postsorteerders en postvoorbereiders. Ons doel is daarom een sterk werkgeversmerk te realiseren, waarmee we de komende jaren zowel landelijk als lokaal voldoende instroom van nieuwe medewerkers genereren. Dit vraagt om een campagne die landelijk bijdraagt aan employer branding, maar die ook hyper lokaal inzetbaar is bij pieken. Om uitstroom tegen te gaan, moet de campagne ook bij huidige medewerkers bijdragen aan trots en betrokkenheid.

Doelgroep

Primair: Moeders, Vutters en scholieren/studenten en eigen medewerkers. Secundair: Iedereen met mogelijke interesse in een parttime bijbaan.

Strategie/Concept

Als medewerker van PostNL heb je een parttime baan. Tot max. 15 uur in de week ben je verantwoordelijk voor de post. Het andere deel van de week staat in het teken van je andere bezigheden. Zoals je kinderen, je studie of je hobby's. Zo ben je dus bijvoorbeeld enerzijds postbezorger en anderzijds moeder, of scholier of kunstenaar. En dat is prima te combineren. Conceptueel komt dat samen in het thema 'Postmedewerker. Deel van je leven'. Dit betekent dat er achter elke medewerker een grote gevarieerdheid en rijkheid aan verhalen schuilt. We gebruiken deze verhalen om bij onze potentiële doelgroepen identificatie op te roepen en de voordelen van een parttime baan bij PostNL te etaleren. Intern zorgen de verhalen voor onderlinge verbondenheid en trots.

Media- en middelenstrategie

Onze mediastrategie geeft enerzijds invulling aan de nieuwe werkgeverspropositie en stuurt anderzijds direct op conversie. De middelen zijn daarom, zowel landelijk als regionaal, op 3 niveaus ingezet. TV, radio, outdoor, banners, eigen website, interne communicatiemiddelen en advertorials zijn ingezet voor employer branding en een verdere verdieping in jobbranding. Daarnaast gebruiken we H-a-H flyers, promotiemateriaal op events en lokale media voor concrete jobselling.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken