POSITIONERINGSCAMPAGNE ‘MAZDA’

POSITIONERINGSCAMPAGNE ‘MAZDA’

Categorie
Durables
Adverteerder
Mazda Motor Nederland
Bureau
JWT International
Jaar
2008
Paginanummer
208

Doelstelling

Positioneer Mazda als de auto die meer kwaliteiten heeft dan je denkt. Deze campagne is de start van het nieuwe Mazda met een nieuwe positionering, een nieuwe doelgroep en met veel bewijs; nieuwe modellen, technische innovaties en diverse prijzen. De campagne nodigt de consument uit deze verschillende kwaliteiten zelf te ervaren. Trying is Buying.

Doelgroep

Mazda legt een accent op ‘young professionals’: urban, onafhankelijk, ambitieus en open minded.

Concept

Een Mazda is een meer dan volwaardige auto, een serieus alternatief voor de premium merken. En om de consument hiervan te overtuigen moet men een Mazda zélf ervaren. Dit is dan ook de reden dat alle communicatie leidt naar www.testdrivemazda.nl en dat we de Mazda Testdrives ontwikkelden. Een speciale cd met vijf audiotours die je tijdens je proefrit kunt beluisteren. Naast een inspirerend verhaal over bijvoorbeeld ‘groen rijden’ krijg je allerlei interessante informatie over de Mazda waarin je op dat moment rijdt.

Media- en middelenstrategie

Testdrivemazda.nl is de spil van de campagne. Hier krijg je een sneak preview, meld je je aan voor een Mazda Testdrive bij jou in de buurt en vind je andere Mazda informatie of vraag je deze aan. In massamedia wordt dit ondersteund met diverse banners (o.a. take overs), radiocommercials, 1/1 f.c. dagblad- en magazine-advertenties. Vanzelfsprekend wordt de campagne ook ondersteund in de showroom, waar je ook de Testdrive CD meekrijgt voor de proefrit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken