Porsche Blindtrade

Porsche Blindtrade

Categorie
Durables
Adverteerder
PON'S AUTOMOBIELHANDEL (PORSCHE)
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2014
Paginanummer
190

Nominatie 2014

Doelstelling

In 2014 introduceerde Porsche een nieuw model, de Porsche Macan. We wilden een database opbouwen met kwalitatief hoogwaardige leads van vreemd-merkrijders.

Doelgroep

Een selectief publiek van potentiële kopers met een bepaalde mentaliteit (lef) en die nu een auto uit het luxe segment rijdt.

Concept

Het rijden in een Porsche, voor velen een jongensdroom, wordt geassocieerd met smaak en selfmade succes, verkregen door lef, risico en ondernemerschap. En dat is precies waarmee we de koopwaardige vreemd-merkrijders wilden uitdagen. Porsche Blind trade is een digitaal platform, waarin we het publiek uitdagen om hun (luxe) auto blind te ruilen voor een nieuwe maar nog onbekende Porsche.

Media- en middelenstrategie

Via een persbericht en teaservideo wordt het initiatief door pers en publiek opgepikt. Vervolgens adverteren en mailen we gericht autobezitters uit het luxere segment. De campagne resulteert in 3500 hoogwaardige leads, 90 miljoen euro aan ingeruilde auto's en bevestigt voor het brede publiek het imago van de nieuwe Porsche Macan.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken