Popie Jopie

Popie Jopie

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
JOPEN BIER
Bureau
NEEW
Jaar
2020
Paginanummer
379

Doelstelling

Help Jopenbier van haar stoffige imago af en verhoog de merkbekendheid

Doelgroep

Jongeren (20-34). Hun craftbier keuze wordt sterk beïnvloed door merkimago en keuzes van mensen die ze (online) volgen.

Merkomschrijving

Jopen is Nederland's grootste onafhankelijke craftbrouwer, met als motto 'Anything but Boring'. Dat betekent dat alles wat uit de ketel van deze Haarlemse brouwerij komt lekker onverwacht en niet normaal lekker is. En waar je Jopen ook tegenkomt, één ding weet je zeker: ze zullen elk laatste druppeltje dufheid uit je dag persen.

Concept

Het imago van Jopen had een boost nodig, maar onderzoek wees uit dat dit ook gold voor alle andere Jopen in Nederland. De naam Joop sterft namelijk uit! Daarom de oproep: Word Popie Jopie en Make Joop Dope Again!

Media- en middelenstrategie

Met minimaal mediabudget was een influencer campagne geen optie. Daarom kozen we voor een heuze non-fluencer campagne. Hierin werd iedereen met de naam Joop opgeroepen om via de website een 'Popie Jopie pakket' aan te vragen, met daarin een hoodie, beanie, tote bag, etc. Alles voor de perfecte selfie op hun eigen socials. Zo werden alle Jopen in NL een influencer van zichzelf én Jopen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken