Polo 444

Polo 444

Categorie
Durables
Adverteerder
Volkswagen
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2010
Paginanummer
219

Winnaar 2010

Doelstelling

Een special edition voor de Volkswagen Polo in de markt zetten, die uitsteekt boven alle concurrerende special editions

Doelgroep

Jonge (lease)rijders in de markt voor een Volkswagen Polo of vergelijkbaar model

Concept

Een Polo die jonge bestuurders aanspreekt moet allereerst geloofwaardig voor jongeren zijn. We vroegen daarom een toonaangevende sneakerontwerper gelijktijdig een sneaker én het interieur van een Polo te designen. Resultaat: a sneaker-inspired car that comes with a car-inspired sneaker.

Media- en middelenstrategie

De sneaker werd voor €23.444,- exclusief aangeboden bij een aantal sneakerstores en via 1 lifestylesite. De Polo kreeg je erbij als accessoire. Beiden werden onthuld tijdens een event waar traditionele pers en online influentials aanwezig waren. Binnen 6 weken waren de sneakers en Polo's uitverkocht. Maar belangrijker, de lancering werd nationaal en internationaal opgepakt. In eerste instantie via toonaangevende sneaker/design/autoblogs en later ook door traditionele media zoals RTL Boulevard en de Telegraaf.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken