Pokémappie

ALBERT HEIJN / &samhoud media

Bekijk deze campagne op pagina 344 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
&samhoud media
Account
Jip Samhoud, Peter Swier
Art
Patrick Philippa, Tijn Hoyng
Opdrachtgever
Monique Bergers, Wilian Hulshof
In samenwerking met
Je m'appelle Company, Omines
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ALBERT HEIJN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van &samhoud media
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Het engagement voor het merk Albert Heijn vergroten door snel en verrassend in te haken op het gesprek van de dag: de app Pokémon GO.

Doelgroep

Alle Pokémon fans van Nederland.

Strategie/Concept

Toen de hype rondom Pokémon GO Nederland bereikte, ontstond de vraag om hier snel en verrassend op in te haken met een relevante link naar Albert Heijn. Voor de fans, zowel de jongere doelgroep van Albert Heijn als de 100.000 winkelmedewerkers, werd Pokémappie.nl ontwikkeld: een handige website om te zien welke Pokémon zich in de verschillende Albert Heijn winkels schuilhouden. Deze informatie werd gebaseerd op 'the wisdom of the crowd'. Twee dagen na livegang was de website gevuld met informatie van gebruikers over waar welke Pokémon te vinden waren.

Media- en middelenstrategie

Pokémon GO was het gesprek van de dag en Pokémappie lifte door snelheid van inhaken en de relevantie van het concept hier automatisch op mee. Gratis publiciteit en social media speelden hier een belangrijke rol in. Bovendien droegen de medewerkers het concept uit.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen