Podium voor Talent

ROC van Amsterdam / Dynamic Zone

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 326 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
ROC van Amsterdam
Titel
MBO opledingen
Bureau
Dynamic Zone
Account
Jenneffer Schepers
Copy
Martijn Nieuwenhuis
Art
Jelle de Wolff, Martijn Nieuwenhuis
Strateeg
Beer Flik
Opdrachtgever
Sandra Kamminga, Alex Borburg
Film/Productiemaatschappij
DZ
Editor
Daan de Vogel
Muziek
Daan de Vogel
RTV-producer
Martijn Nieuwenhuis
Fotografie
Daan de Vogel
Illustraties
Vasco Neering, Jelle de Wolff
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ROC van Amsterdam
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dynamic Zone
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

ROC van Amsterdam (ROCvA) dient te worden gepositioneerd als het A-merk voor beroepsonderwijs, vanuit een centrale propositie, met de trots van Amsterdam. De instroom van MBO leerlingen dient in 2007 met 2,5% te stijgen t.o.v. 2006.

Doelgroep

Werving: VMBO (4e jaars) en HAVO (4e en 5e jaars) leerlingen. Beinvloeders: Decanen uit voortgezet onderwijs en ouders. Stakeholders: bedrijfsleven, gemeente en medewerkers.

Strategie/Concept

I.p.v. de zoveelste wervingscampagne te bedenken is besloten om een centraal merk concept voor ROCvA te ontwikkelen, van waaruit alle activiteiten worden ondersteund en diverse doelgroepen bediend. Er is gekozen voor het centraal stellen van het Talent van doelgroeppersonen en hun eigen trots. ROCvA wordt gepositioneerd als een uniek verbindend element tussen Talent en de (beroeps)maatschappij, door helpen ‘te ontdekken en laten zien waar je goed in bent’. Waardoor je trots bent op jezelf, je omgeving en vice versa. ROC van Amsterdam is omgedoopt in ‘Podium voor Talent’.

Media- en middelenstrategie

Als het om het talent en de trots van de doelgroep gaat, dient je middelen inzet dat te faciliteren. De doelgroep moet ervaren dat zij centraal staat en wij willen (het talent van) de doelgroep leren kennen. Door 3 Open Dagen, een Open Dagen website en online TalentScan, webtraffic genereren via scholieren sites en gerichte (Talent) email follow-up naar keuzebegeleiding. Daarnaast gebruiken we media die het ‘Podium voor Talent’ icoon zichtbaar maken tijdens Open Dagen campagnes. Via abri’s, dagbladen, OV panelen, Schoolboards, posters, Screenads, emails, Mc Donalds schermen en eigen Magazines, zetten we een eenduidige communicatie stijl en ‘Podium voor Talent’ propositie neer. Zowel fysiek (Open Dagen, beurzen), virtueel (Talent Scan, PodiumTalent actie) als grafisch (advertising) wordt de doelgroep op het Podium gezet. Vanuit alle contactmomenten wordt een Talenten database gevuld voor gerichte CRM activiteiten. De aanmeldingen stegen in 2007 met 8%. www.dynamiczone.nl/san07

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen