PLUS Kerst

PLUS Kerst

Categorie
Retail
Adverteerder
PLUS SUPERMARKT
Bureau
Wunderman Thompson Amsterdam x Energize
Jaar
2021
Paginanummer
352

Winnaar 2021

Doelstelling

Creëer een campagne die bouwt aan merkvoorkeur door klanten emotioneel te raken, en daarnaast zorgt voor een omzetstijging in de kerstperiode.

Doelgroep

Primaire, secundaire en tertiaire klanten van PLUS.

Merkomschrijving

PLUS zorgt voor goed eten, voor de buurt en voor elkaar.

Concept

Deze kerstperiode staat bij PLUS in het teken van mensen samenbrengen in de buurt. Juist in deze tijd is het belangrijk om naar elkaar om te kijken en elkaar te helpen. Centraal staat het prikbord: hét symbool van behulpzaamheid. Speciaal voor deze kerst wordt het opgewaardeerd tot Buurtbord en speelt het de hoofdrol in de geïntegreerde kerstcampagne. In de TVC zien we hoe lerares Mari zorgt voor de mensen in haar buurt. In de OLV’s spinnen de kleine verhalen uit de TVC zich uit. Om behulpzaamheid in de buurt nog meer onder de aandacht te brengen, gaan we op zoek naar de Buurtheld van het Jaar.

Media- en middelenstrategie

Om snel bereik op te bouwen, speelt de emotionele TVC aangevuld met billboards een hoofdrol. Met tag-ons achter de commercial, online video’s, out-of-home, het kerstmagazine en met digital en social content inspireren we met ons uitgebreide kerstassortiment. Daarnaast komt de campagne tot uiting in de weekfolder, in eDM’s, op plus.nl en de PLUS app. Op de winkelvloer speelt het buurtbord een centrale rol, ook zijn er POS materialen, narrowcasting, receptkaarten, displays en instore radio. Zo is PLUS op alle relevante momenten in de customer journey aanwezig, met de juiste boodschap via het juiste kanaal.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken