PLUS Eredivisie Voetbalplaatjescampagne

PLUS Retail / Lowe en Draft

Bekijk deze campagne op pagina 500 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
PLUS Retail
Titel
Food supermarkt
Bureau
Lowe en Draft
Account
Charles Borremans, Lisette Peperkamp, Wendy Dissel, Edgar Kuipers, Monique Lotsy (freelance)
Copy
Peter Kusters, Infostrada Sports Nieuwegein
Art
Dick Bos
Strateeg
Bas Snetselaar (PLUS), Marc Leurs
Opdrachtgever
PLUS Retail
Film/Productiemaatschappij
Movie Ventures (regisseur: Job van As)
Editor
Michael Horvers
RTV-producer
Peter Burger
Fotografie
Joop Beerling
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PLUS Retail
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Het neerzetten van PLUS als gezinssupermarkt, gekoppeld aan de exploitatie van het Official Partnership van de Eredivisie. Traffic en omzet verhogen (mede als gevolg van het doorspaargedrag) door een maximale benutting van dit partnership.

Doelgroep

Primair: gezinnen met kinderen. Secundair: bestaande kopers van de formule (breed in leeftijd en sociale klasse).

Strategie/Concept

Eredivisievoetbal leent zich er bij uitstek voor om te penetreren in de kerndoelgroep gezinnen. Voetbalplaatjes zijn van alle tijden en lenen zich daarom heel goed voor een concept, dat alle leden van het gezin aanspreekt en zo moeders (en/of vaders) aanzet om haar (zijn) boodschappen bij PLUS te doen. In de aanpak is gekozen voor twee commercials. ‘Het laatste plaatje’, die vooral breed moest aanspreken (focus: vertedering bij moeders) en ‘Spits’, die met typische voetbalhumor juist meer de ‘voetbalkenners’ in huis aanspreekt (focus: herkenning en activering van vaders en zonen). Het voetbalplaatjesconcept is dominant doorvertaald naar de winkel, zodat daar maximaal kon worden geprofiteerd van de opgebouwde awareness. Die instore-doorvertaling uitte zich in simpele, activerende voetbalgerelateerde boodschappen, die consumenten stimuleerden tot spaargedrag.

Media- en middelenstrategie

Televisiecommercials met tag-ons, radiocommercials, internet, weekfolder, weekadvertenties in huis-aan-huisbladen, instorematerialen, ruilbeurs. Opvallend is ook de enorme hoeveelheid free publicity, die de voetbalplaatjescampagne van PLUS heeft weten te genereren. Lokale en landelijke kranten, het Jeugdjournaal, het Hart van Nederland, zelfs Studio Voetbal in de persoon van Hugo Borst besteedde aandacht aan deze voor PLUS meest succesvolle campagne ooit.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen