#Playbold

DORITOS (PEPSICO) / Fitzroy Amsterdam

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 220 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
DORITOS (PEPSICO)
Titel
Salty
Bureau
Fitzroy Amsterdam
Account
Fitzroy Amsterdam
Copy
Fitzroy Amsterdam
Art
Fitzroy Amsterdam
Strateeg
Fitzroy Amsterdam
Opdrachtgever
Doritos (Pepsico)
Film/Productiemaatschappij
OpslaanAls, Regisseur: Kevin Boitelle, DOP: Thijmen Doornik, First A.D.: Levi Wilbrink, Grading: Remi Lindenhovious, Setbouw: GoedBezig
Editor
Gebakken Lucht Motion & Design
Muziek
Sound: Kasper Koudenburg, Soundmix: Lennert Hunfeld
RTV-producer
Opslaan Als: Allen Grygierczyk, Fitzroy: Vincent Hagen
Illustraties
Thomas de Rijk
In samenwerking met
OMD
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DORITOS (PEPSICO)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fitzroy Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Excellent
Meer Excellent inzendingen

Excellent

Doelstelling

Doritos wil hét chipsmerk voor jongeren zijn. Maar hoe worden we relevant voor deze lastig te bereiken en veeleisende doelgroep?

Doelgroep

Nederlandse jongeren tussen de 16 en 24 jaar.

Strategie/Concept

Om relevant te zijn, moeten we aansluiten bij de belevingswereld van jongeren. We claimen een domein dat razend populair is onder de doelgroep: gaming. En bevestigen de positie van Doritos als de ultieme snack voor gamers. Het hele jaar door brengen we de boldness van de gamewereld naar de echte wereld. In content, activaties én in onze producten. Want de realiteit kan wel wat gaming gebruiken. Onze missie: #playbold. Een hybride thema waarin merk-content, influencer-content en user-generated-content elkaar optimaal versterken.

Media- en middelenstrategie

We hanteren een digital first strategie, aangevuld met bioscoop, tv en PR. Om jongeren maximaal te betrekken, werken we continu samen met (gaming) influencers. Door ze een actieve rol te geven in branded content en zelf content te laten maken, zorgen we voor extra engagement. Gedurende het jaar ontwikkelen we drie hero-momenten. Hierbinnen brengen we het #playbold-thema tot leven. 1. Doritos Gamepad Drive: Doritos maakt het mogelijk om een echte auto te besturen met een game controller. In een online video strijden influencers tegen een autocoureur. 2. Doritos Roulette Challenge: Voor de lancering van het product Doritos Roulette dagen we influencers en jongeren uit om te laten zien hoe zij van Doritos Roulette een (extreem) spel maken met hun vrienden. 3. Doritos Drone Race: 1st person racen in een echte gamewereld. Influencers racen met drones over een speciaal gameparcours. In een activatie vragen we fans te stemmen op hun favoriet. Met succes: een impactvolle campagne die jongeren het hele jaar door raakt en alle communicatie én salesdoelstellingen ruim heeft overtroffen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen