Plant Bathing Studio

MOOIWATPLANTENDOEN.NL / The Gardeners

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 388 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
MOOIWATPLANTENDOEN.NL
Bureau
The Gardeners
Account
Nadine Marcar, Renée Schenk
Copy
Nikki de la Rambelje, Laurien Vest
Art
Sjoerd Bongertman
Opdrachtgever
Monique Kemperman, Esther de Waard, Isabel Groot
Fotografie
Fabian Calis
In samenwerking met
The Wunderkammer
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MOOIWATPLANTENDOEN.NL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Gardeners
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Breng kamerplanten bij kritische interieur- en lifestyle-pers onder de aandacht als bron voor een positief effect op onze well-being.

Doelgroep

Interieur- en lifestyle-pers die zich richt op lezers met een bewuste leefstijl.

Strategie/Concept

We openden 's werelds eerste Plant Bathing Studio in hartje Amsterdam. Geïnspireerd op de rustgevende trend 'Forest Bathing' uit Japan. Onze doelgroep kon zich een week lang onderdompelen in een ruimte die van boven tot onder was gevuld met kamerplanten. En zo zelf de positieve effecten ervaren die kamerplanten hebben op onze well-being. Een slimme manier om duidelijk te maken dat planten zoveel meer zijn dan een mooi interieur-item.

Media- en middelenstrategie

Met een stempelkaart voor gratis Plant Bathing sessies nodigden we de belangrijkste pers uit. Het concept 'Plant Bathing Studio' deed vervolgens de rest. Rijen met journalisten stonden te wachten voor de deur. Met een verbluffend hoge free-publicity waarde als resultaat.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen