PLAKKIES. DE SLIPPER UIT ZUID AFRIKA.

PLAKKIES. DE SLIPPER UIT ZUID AFRIKA.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Kids Rights
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2009
Paginanummer
399

Nominatie 2009

Doelstelling

Introduceren van het slippermerk Plakkies op de Nederlandse markt.

Doelgroep

Nederlandse mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie van 18 - 45 met interesse in mode en trends.

Concept

Om Plakkies, de slipper uit Zuid-Afrika, te introduceren, ontwikkelden we een campagne die zo puur en authentiek was als het product zelf. De centrale figuur in de campagne was Terence, die werd gecast in de Plakkies fabriek in Durban. De campagne werd geheel gevoerd in het Afrikaans, een taal die lijkt op een grappige vorm van Nederlands. In TVC’s, de landingspage, via social networks, een promotour in Nederland, free publicity en narrowcasting zien we de vrolijke Terence die in het Afrikaans vertelt over Plakkies, enthousiast lacht en trots is op Plakkies. Voor buitenreclame gebruikten we in Durban handbeschilderde kartonnen panelen.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor tweedeling: in de geïntegreerde campagne werden de Plakkies geïntroduceerd als fashion brand, met PR en Free Publicity werd het verhaal achter de Plakkies verteld.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken