PLAKKIES. DE SLIPPER UIT ZUID AFRIKA. Buitenreclame werd door locale bewoners in Zuid-Afrika geschilderd en in Nederland geplaatst.

KidsRights / FHV BBDO

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 330 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
KidsRights
Titel
Schoeisel; slipper
Bureau
FHV BBDO
Account
Loes Peters, Marriette Idsinga
Copy
Gijs Sluijters, Joris Tol, Cor Noltee
Art
Joris Tol, Gijs Sluijters, Maarten van de Vijfeijken, Terence en de medewerkers van de Plakkies fabriek
Strateeg
Thecla Schaeffer
Opdrachtgever
ROBERT BARUCH, MARK DULLAERT, MICHEL BOERRIGTER, ARNOUD ROZENDAAL
Film/Productiemaatschappij
Choose Media, Studio Stomp
Editor
Bart Buiter
Muziek
Zama Zama, via Extreme Music
RTV-producer
Geertje Hoek (FHV BBDO)
Fotografie
Gijs Sluijters, Joris Tol
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KidsRights
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Introduceren van het nieuwe slippermerk Plakkies op de Nederlandse markt.

Doelgroep

Nederlandse mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie van 18 - 45 met interesse in mode en trends.

Strategie/Concept

Om Plakkies, de slipper uit Zuid-Afrika, te introduceren, ontwikkelden we een campagne die zo puur en authentiek was als het product zelf. De centrale figuur in de campagne was Terence, die werd gecast in de Plakkies fabriek in Durban. De campagne werd geheel gevoerd in het Afrikaans, een taal die lijkt op een grappige vorm van Nederlands. In TVC’s, de landingspage, via social networks, een promotour in Nederland, free publicity en narrowcasting zien we de vrolijke Terence die in het Afrikaans vertelt over Plakkies, enthousiast lacht en trots is op Plakkies. Voor buitenreclame gebruikten we in Durban handbeschilderde kartonnen panelen.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor tweedeling: in de geïntegreerde campagne werden de Plakkies geïntroduceerd als fashion brand, met PR en Free Publicity werd het verhaal achter de Plakkies verteld. Buitenreclame werd door locale bewoners in Zuid-Afrika geschilderd en in Nederland geplaatst.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen