PLAKKIES. DE SLIPPER UIT ZUID AFRIKA. Buitenreclame werd door locale bewoners in Zuid-Afrika geschilderd en in Nederland geplaatst.

PLAKKIES. DE SLIPPER UIT ZUID AFRIKA. Buitenreclame werd door locale bewoners in Zuid-Afrika geschilderd en in Nederland geplaatst.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
KidsRights
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2009
Paginanummer
330

Nominatie 2009

Doelstelling

Introduceren van het nieuwe slippermerk Plakkies op de Nederlandse markt.

Doelgroep

Nederlandse mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie van 18 - 45 met interesse in mode en trends.

Concept

Om Plakkies, de slipper uit Zuid-Afrika, te introduceren, ontwikkelden we een campagne die zo puur en authentiek was als het product zelf. De centrale figuur in de campagne was Terence, die werd gecast in de Plakkies fabriek in Durban. De campagne werd geheel gevoerd in het Afrikaans, een taal die lijkt op een grappige vorm van Nederlands. In TVC’s, de landingspage, via social networks, een promotour in Nederland, free publicity en narrowcasting zien we de vrolijke Terence die in het Afrikaans vertelt over Plakkies, enthousiast lacht en trots is op Plakkies. Voor buitenreclame gebruikten we in Durban handbeschilderde kartonnen panelen.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor tweedeling: in de geïntegreerde campagne werden de Plakkies geïntroduceerd als fashion brand, met PR en Free Publicity werd het verhaal achter de Plakkies verteld. Buitenreclame werd door locale bewoners in Zuid-Afrika geschilderd en in Nederland geplaatst.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken