Pizzaburger

DR. OETKER / Yune

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 399 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
DR. OETKER
Titel
Dr. Oetker Pizzaburger
Bureau
Yune
Account
Robert Doggers
Copy
Lennart de Jong (concept) Iris dekker (copy)
Art
Michael Maaskamp
Strateeg
Robert Doggers, Isaac Diepenhorst
Opdrachtgever
Gerben Peters
Film/Productiemaatschappij
Yune
In samenwerking met
Being There
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DR. OETKER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Yune
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

De Pizzaburger introduceren en als lekkere, maar ook superhandige uitvinding positioneren.

Doelgroep

Jonge mannen.

Strategie/Concept

De Pizzaburger, een combinatie van een pizza en een hamburger, is natuurlijk de handigste uitvinding ooit. De mannen van Pizzaburger gaan daarom op zoek naar andere onhandige zaken in het leven en vinden daar een oplossing voor. Soms simpel en nuttig, soms hilarisch vergezocht. Aan de hand van input van de community werden veel oplossingen bedacht en op pizzaburger.nl gepresenteerd.

Media- en middelenstrategie

Op pizzaburger.nl werd een platform gevuld met 'handige oplossingen' en andere content die de doelgroep aanspreekt. Via interactieve bannering werd gevraagd om input vanuit de community. Om verder bereik te creëren, zijn in samenwerking met de influencers van StukTV video's gemaakt, die meer dan een miljoen views kregen en bijzonder goed gewaardeerd werden.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen