PINnen. Hou je hoofd erbij.

Currence / DDB Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 160 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Currence
Titel
PIN
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Milo van der Meij
Copy
Niels Westra
Art
Jakko Achterberg
Strateeg
Ferd de Bruijn
Opdrachtgever
Helen van Houwelingen
Fotografie
Maurice Heesen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Currence
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Maak mensen bewust van hun eigen verantwoordelijkheid bij het PINnen.

Doelgroep

Alle Nederlanders met een betaalrekening hebben een PINpas. Maar sommige mensen zijn (al dan niet bewust) nonchalanter dan anderen; jongeren en welgestelde volwassen mannen. PINnen is een routinematige handeling geworden die niet bewust wordt uitgevoerd. We handelen op de automatische piloot. We vinden PINnen een veilige manier van betalen. Maar een bewust gebruik van PINpas en PINcode kan bijdragen aan de voorkoming van fraude.

Strategie/Concept

PINnen is zó logisch en normaal, je denkt gewoon niet meer na bij het moment van PINnen.

Media- en middelenstrategie

We zoeken printmedia dichtbij de doelgroep. Bladen als Metro/Spits, Telegraaf, NRC.next, financiële specials bij magazines etc.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen