Pink Ribbon, 100% voor het goede doel.

Pink Ribbon, 100% voor het goede doel.

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Sanoma Uitgevers
Bureau
Van Wanten Etcetera
Jaar
2007
Paginanummer
546

Nominatie 2007

Doelstelling

Verkoop van Pink Ribbon editie 2007 stimuleren

Doelgroep

Alle vrouwen in Nederland

Concept

In 2007 verscheen de vierde jaarlijkse editie van Pink Ribbon. Door deze charity-glossy te kopen steun je de strijd tegen borstkanker, want het aankoopbedrag is 100% voor het goede doel. Maar naast het inzamelen van geld is het blad vooral bedoeld om vrouwen te informeren over borstkanker. Op een inspirerende, positieve, krachtige en aspirationele wijze. Maar toch heel dichtbij. De campagne toont de kwetsbaarheid van de vrouw en de beschermende rol van het tijdschrift.

Media- en middelenstrategie

Er zijn twee versies van de Pink Ribbon-abri’s en -billboards geplaatst. Eén met een naakte borst op de cover en één met de cover van het tijdschrift. Als dan ‘s avonds het licht aanging, veranderde de foto van de rechterborst in de cover van het tijdschrift. Behalve outdoor is er ook TV, radio, print, online en POS ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken