Pickwick Tea Topics

Pickwick Tea Topics

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
PICKWICK
Bureau
TBWANeboko
Jaar
2016
Paginanummer
264

Doelstelling

Pickwick wil het merk en theedrinken zelf hedendaagser, relevanter maken en van 'head to heart' brengen. Pickwick gelooft dat men van elk theemoment een moment kan maken waardoor je je beter gaat voelen.

Doelgroep

Alle (potentiële) theedrinkers in Nederland.

Concept

Voor thee moet je de tijd nemen. Wellicht omdat het zo heet is en het tijd nodig heeft om af te koelen. Daarom gaan belangrijke gesprekken al eeuwenlang gepaard met theedrinken. Pickwick ziet elk kopje thee als een kans op een goed, belangrijk of bijzonder gesprek. En in de nieuwe Pickwick campagne 'Neem de tijd' gaan ze nog verder. En geven ze heel Nederland de mogelijkheid (via een code op de actieverpakking) om hun eigen persoonlijke vraag op het label van een Pickwick theezakje te laten drukken. Om zo een gepersonaliseerde Tea Topic te maken van het Pickwick theelabeltje. En daarmee dat ene belangrijke gesprek te starten dat er écht toe doet.

Media- en middelenstrategie

Pickwick verandert het kleinste owned medium ter wereld: het labeltje aan elk theezakje, in een gepersonaliseerd sociaal medium. En maakt daarmee van elk kopje thee een persoonlijke gespreksstarter. In de campagne volgen we echte vragen en verhalen van echte mensen, die dankzij hun persoonlijke Pickwick Tea Topic het gesprek voeren wat ze al langer hadden willen voeren. In plaats van traditionele TVC's met 'reasons to believe', krijgen we op TV inkijkjes in die bijzondere verhalen met elke keer een persoonlijke Tea Topic van Robbin, Sanne, Beau, etc. Deze verhalen delen we ook gericht en getarget via social media, online documentaires, pre-roll teasers, PR, advertorials en natuurlijk miljoenen verpakkingen. Waardoor nog meer mensen geïnspireerd raken om aan de activatie mee te doen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken