Pickwick Dutch Tea Blend: De nieuwe Nederlandse thee klassieker

Pickwick Dutch Tea Blend: De nieuwe Nederlandse thee klassieker

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Sara Lee International
Bureau
ONLY
Jaar
2010
Paginanummer
354

Doelstelling

Bekend maken van Pickwick Dutch Tea Blend. Een nieuw fenomeen op de Nederlandse theemarkt: Een blend die is gemaakt in co-creatie met een groep Nederlanders, geselecteerd onder de Pickwick fans op Hyves. Met Dutch Tea Blend worden nieuwe impulsen gegeven aan het zwarte thee segment dat door de komst van de 'smaakjes' theeën onder druk is komen te staan.

Doelgroep

Theedrinkend Nederland met de focus op de boodschappers: vrouwen 25 - 45 jaar.

Concept

Alles draait om co-creatie met de consument. Uitgangspunt van deze co-creatie was de vraag waarom er eigenlijk wel een English Tea Blend is en geen Dutch Tea Blend? Vooral omdat de Nederlanders de eersten waren die de zwarte thee 400 jaar geleden naar Europa brachten en aanboden aan het Koningshuis. Daar mogen we best trots op zijn! Deze Hollandse trots is de rode draad binnen alle campagne elementen.

Media- en middelenstrategie

Alles begint bij de oproep aan alle Pickwick fans op Hyves. Een selecte groep heeft deelgenomen aan de co-creatie, is afgebeeld op de verpakking en heeft een prominente rol gespeeld binnen de PR-activiteiten. Er is zelfs een uniek porseleinen servies aangeboden aan het Koningshuis, geheel in traditie met 400 jaar terug. Het succesvolle tv-platform van de Pickwick Gardens biedt ons de mogelijkheid om dit bijzondere verhaal achter de Dutch Blend breed te communiceren. Om de nieuwe thee ook te kunnen proeven hebben we gesampled via print en online. Om de consument te activeren kunnen ze sparen voor een typisch Nederlands ritueel: de Dutch High Tea. Ook dit ritueel is in co-creatie tot stand gekomen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken