Phishing

Phishing

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Nederlandse Vereniging van Banken
Bureau
XXS
Jaar
2011
Paginanummer
162

Nominatie 2011

Doelstelling

Nederlanders die internetbankieren informeren over het fenomeen phishing en de maatregelen die je zelf kunt treffen om te voorkomen dat je er slachtoffer van wordt.

Doelgroep

Nederlanders die internetbankieren.

Concept

Met phishing proberen internetcriminelen te hengelen naar persoonlijke bankgegevens. Dit gebeurt o.a. met e-mails die van je eigen bank lijken te zijn. Met het concept is phishing letterlijk vertaald naar internetcriminelen die buiten in tuinen en op daken vissen naar inloggegevens.

Media- en middelenstrategie

Om bewustwording te creëren voor het fenomeen phishing is gekozen voor een massamediale aanpak (TV, PR, online en print advertorials). Daarnaast zijn de eigen kanalen van de banken ingezet. Behalve bewustwording creëren, heeft de campagne als doel traffic te genereren naar de website www.veiligbankieren.nl. Op deze website wordt dieper ingegaan op wat phishing is en wat je er zelf tegen kunt doen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken