Phineas and Ferb Kettingreactie

Phineas and Ferb Kettingreactie

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Disney Channels Benelux B.V.
Bureau
Disney Channels Benelux B.V.
Jaar
2010
Paginanummer
503

Nominatie 2010

Doelstelling

Phineas en Ferb, de hoofdrolspelers uit de gelijknamige tekenfilmserie, nog populairder maken door kids actief met ze te laten spelen

Doelgroep

Kids 6-12 jaar

Concept

Kids actief bij de serie betrekken en stimuleren creatief te zijn. In de TV-serie doen de stiefbroertjes dagelijks te gekke uitvindingen. We roepen kids op hun eigen kettingreactie te bouwen en hierbij gebruik te maken van huis- tuin- en keukenvoorwerpen.

Media- en middelenstrategie

De campagne kent 3 fasen: 1) Doe mee en upload de video van je kettingreactie 2) Stem op de 10 beste video's 3) Bekendmaking van de winnaar online en op TV. De doelgroep is bereikt via TV, print, online (DISNEYXD.NL en Hyves), winkelvloer en LEGO WORLD. Bij Blokker en COOLCAT werd de campagne ondersteund met POS-materiaal, gratis Minimagazine met daarin Phineas and Ferb uitknipfiguren en verkoop van speelgoed en t-shirts. Op LEGO WORLD (70.000 bezoekers) konden kids oefenen met professionals. De campagne bereikte 89% van de doelgroep. Het aantal kijkers van de serie steeg met 33%.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken