PHILIPS VS

PHILIPS VS

Categorie
Durables
Adverteerder
Philips
Bureau
Tribal DDB Amsterdam, DDB International
Jaar
2009
Paginanummer
198

Doelstelling

Genereer online buzz met een campagne die de superioriteit van Philips producten onderstreept.

Doelgroep

Online influencers wereldwijd, pers.

Concept

We ontwikkelden een uniek experiment in de vorm van een competitie, waarbij Twitter, YouTube en andere social media platformen zijn ingezet om de doelgroep te motiveren op een positieve en interessante manier over Philips producten te gaan praten. Centraal stond de Twitterpagina twitter.com/philips_vs, waar vanuit de Twitter community werd aangespoord creatieve & uitdagende ideeën te verzinnen om Philips producten aan dé ultieme test te onderwerpen. In een voorbeeldfilmpje op YouTube lieten we zien dat de Philips Wake-Up Light zelfs de zon kan verslaan door een haan voor zonsopgang te laten kraaien. Dit beeldmateriaal haalde de uitzending van “De zomer draait door”.

Media- en middelenstrategie

Een campagne waarbij, zonder ingekochte media, buzz werd gegenereerd via Twitter, YouTube, blogs, nieuwssites & TV.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken