PHILIPS CINEMA 21:9

PHILIPS CINEMA 21:9

Categorie
Durables
Adverteerder
Philips
Bureau
Tribal DDB Amsterdam, DDB international
Jaar
2009
Paginanummer
199

Doelstelling

Introduceer de Philips Cinema 21:9, de eerste televisie met de beeldverhoudingen van een bioscoopdoek.

Doelgroep

Filmliefhebbers

Concept

Een online bioscoopervaring zo uniek dat die filmliefhebbers zal aantrekken om het te beleven en delen met vrienden. Een opname uit één stuk, waarbij begin en einde naadloos in elkaar overlopen. De actie is bevroren, alleen de camera beweegt door de scène. Via intuïtieve navigatie kan de kijker de film letterlijk “vastpakken” en de camera voor- en achterwaarts bewegen. Het meeslepende effect wordt versterkt door de speciaal gecomponeerde filmmuziek, die zich aanpast aan interactie tussen film en kijker. Een regisseur en andere professionals geven onderweg uitleg over het belang van beeldformaat, licht en geluid bij het maken van een film; de USPs van de Philips Cinema 21:9!

Media- en middelenstrategie

De film bereikte binnen enkele weken zonder media inkoop een miljoenenpubliek d.m.v. (online) buzz. Later is bannering en ATL ingezet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken