PGGM WEET WAT JE WAARD BENT

PGGM WEET WAT JE WAARD BENT

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
PGGM
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2008
Paginanummer
190

Doelstelling

PGGM introduceren als dé financiële dienstverlener voor iedereen die werkt in zorg en welzijn.

Doelgroep

Iedereen die werkzaam is (of is geweest) in de sector zorg en welzijn.

Concept

Er zijn veel financiële dienstverleners, maar er is er maar één opgericht voor en door de mensen uit de sector zorg en welzijn: PGGM. PGGM weet als geen ander dat in deze sector bijzondere mensen werken. Mensen die altijd voor anderen zorgen, en daarom nog wel eens vergeten voor zichzelf te zorgen. Daarom biedt PGGM financiële zekerheid voor iedereen die werkt in zorg en welzijn. De door de doelgroep hoog gewaardeerde campagne ‘Sommige mensen’ laat voelen dat PGGM de motivaties en behoeftes van de werknemers in de sector door en door kent. In de campagne wordt het contrast opgeroepen tussen mensen die voor hun eigen carrière werken, en mensen die zich juist voor anderen inzetten. Om de geloofwaardigheid van de propositie te versterken, worden in de campagne uitsluitend mensen getoond die echt in de sector werken.

Media- en middelenstrategie

Om PGGM stevig te introduceren, de emotionele merkwaarden te laden en impact te genereren is een 40 seconden durende merkcommercial op TV ingezet. Omdat de bijzondere doelgroep van PGGM het belangrijk vindt dat beloftes concreet worden waargemaakt, zijn in TV tag ons en radiocommercials nieuwe producten geïntroduceerd, als ondersteunend bewijs voor de belofte. Hiermee werd de doelgroep tot actie aangezet. Ook publiekstijdschriften, dagbladen en vakbladen zijn hiertoe ingezet. Deze gaven de mogelijkheid dieper op de producten en hun belang voor de doelgroep in te gaan. De achterliggende gedachte van de campagne is tevens doorvertaald naar DM en een online banner campagne. Een interne campagne enthousiasmeerde de PGGM medewerkers voor de nieuwe positionering, zodat zij ook in hun eigen contacten met de doelgroep de merkwaarden actief en eenduidig hebben kunnen uitdragen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken