Humor zit in het communicatie-dna van Beter Bed. De oude 'retteketet'-campagne is nog steeds in het collectieve geheugen gegrift. Om het merk te laten bewegen van discounter naar slaapadviseur, is gekozen voor een minder platte, meer inhoudelijke aanpak met behoud van lichtvoetige humor. Een campagne rond een vaste spokesperson: Peter de Beter Bed-weter. Hij weet alles van beter slapen en is een luisterend oor voor zijn tante, neef, de buren, voetbalvrienden. Peter vindt altijd dat het beter kan en weet het ook echt beter. Alle kennis en informatie heeft hij namelijk van Beter Bed (van de adviseurs uit de winkels, de website, de klantenservice of de chauffeurs die uitleg geven bij aflevering). Deze wijsheid deelt hij graag gevraagd (en ongevraagd) met iedereen in zijn omgeving. Die zijn daar blij mee. Want al is hij een betweter, hij helpt mensen écht verder. Een opvallende en herkenbare campagnelijn vol slaapwetenswaardigheden en branding elementen.