Peter, de Beter Bed-Weter

Peter, de Beter Bed-Weter

Categorie
Retail
Adverteerder
BETER BED
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2021
Paginanummer
320

Doelstelling

Invulling en versnelling geven aan de rol van Beter Bed als deskundig slaapadviseur.

Doelgroep

Iedereen die graag beter wil slapen.

Merkomschrijving

Beter Bed is al meer dan 35 jaar een expert in slapen. Het merk staat bekend als discounter maar is een echte slaapspeciaalzaak. Een service retailer met een uitgebreid assortiment, veel kennis en een persoonlijke aanpak. Het toenemende bewustzijn over het belang van goede nachtrust vertaalt zich in de missie 'beter bed, beter slapen, beter leven'.

Concept

Humor zit in het communicatie-dna van Beter Bed. De oude 'retteketet'-campagne is nog steeds in het collectieve geheugen gegrift. Om het merk te laten bewegen van discounter naar slaapadviseur, is gekozen voor een minder platte, meer inhoudelijke aanpak met behoud van lichtvoetige humor. Een campagne rond een vaste spokesperson: Peter de Beter Bed-weter. Hij weet alles van beter slapen en is een luisterend oor voor zijn tante, neef, de buren, voetbalvrienden. Peter vindt altijd dat het beter kan en weet het ook echt beter. Alle kennis en informatie heeft hij namelijk van Beter Bed (van de adviseurs uit de winkels, de website, de klantenservice of de chauffeurs die uitleg geven bij aflevering). Deze wijsheid deelt hij graag gevraagd (en ongevraagd) met iedereen in zijn omgeving. Die zijn daar blij mee. Want al is hij een betweter, hij helpt mensen écht verder. Een opvallende en herkenbare campagnelijn vol slaapwetenswaardigheden en branding elementen.

Media- en middelenstrategie

De campagne mag met recht geïntegreerd genoemd worden. Spokesperson Peter heeft een rol in alle ingezette middelen. Allereerst stelt hij zichzelf via een interne video voor aan alle eigen medewerkers. Het karakter wordt vervolgens geïntroduceerd op TV en verschijnt in inhaakspots en social video's. Ook maakt Peter zijn opwachting in tag-ons en radiocommercials, voor meer impact en branding in actieboodschappen. Slaap-quotes van Peter zijn te vinden op billboards, in print en in de winkel. Daarnaast verkondigt Peter Beter Bed-weetjes in 'instarters': korte video's en pre-rolls, gekoppeld aan bestaande online content en zoekwoorden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken