Persgroep stunt op adverteerdersfeest.

Persgroep stunt op adverteerdersfeest.

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
PERSGROEP NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
432

Nominatie 2015

Doelstelling

Op ludieke wijze de doelgroep confronteren met de aandacht die hun TV commercial werkelijk krijgt. Om aandacht te vragen voor de kracht van adverteren in nieuwsmedia.

Doelgroep

Adverteerders en hun (media)bureaus.

Concept

Tijdens de SAN-uitreiking kregen adverteerders op het toilet hun eigen TV commercial te zien, die bruut werd onderbroken met de boodschap: Hoi [voornaam]. Lekker hè, plassen tijdens je commercial. Dat doen de meeste Nederlanders. Zonder aandacht heb je niks aan bereik. De Persgroep. De best bekeken media van Nederland. De activatie was onderdeel van de lopende Aandacht campagne van de Persgroep.

Media- en middelenstrategie

Adverteerders kregen bij aankomst een speciale RFID badge, die hun eigen commercial activeerde zodra zij naar het toilet gingen. Ook kregen zij een flesje water om toiletbezoek te stimuleren. Uiteraard werd tijdens het event, waar de Persgroep ook een SAN Accent won voor de Aandacht campagne, veel over deze stunt gesproken. Ook na het event bleef de actie onderwerp van gesprek in de vakpers.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken