Persgroep stunt op adverteerdersfeest.

PERSGROEP NEDERLAND / TBWANEBOKO

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 432 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
PERSGROEP NEDERLAND
Titel
Media
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Valérie Dekeuwer, Robert Volten
Copy
Matthijs Schoo
Art
Rogier Verbeek
Strateeg
Daan Remarque
Opdrachtgever
Willem-Albert Bol, Stefanie van Rootselaar, Thomas van Vessem
Film/Productiemaatschappij
VIDIBOKO
RTV-producer
Sami Mika
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PERSGROEP NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Op ludieke wijze de doelgroep confronteren met de aandacht die hun TV commercial werkelijk krijgt. Om aandacht te vragen voor de kracht van adverteren in nieuwsmedia.

Doelgroep

Adverteerders en hun (media)bureaus.

Strategie/Concept

Tijdens de SAN-uitreiking kregen adverteerders op het toilet hun eigen TV commercial te zien, die bruut werd onderbroken met de boodschap: Hoi [voornaam]. Lekker hè, plassen tijdens je commercial. Dat doen de meeste Nederlanders. Zonder aandacht heb je niks aan bereik. De Persgroep. De best bekeken media van Nederland. De activatie was onderdeel van de lopende Aandacht campagne van de Persgroep.

Media- en middelenstrategie

Adverteerders kregen bij aankomst een speciale RFID badge, die hun eigen commercial activeerde zodra zij naar het toilet gingen. Ook kregen zij een flesje water om toiletbezoek te stimuleren. Uiteraard werd tijdens het event, waar de Persgroep ook een SAN Accent won voor de Aandacht campagne, veel over deze stunt gesproken. Ook na het event bleef de actie onderwerp van gesprek in de vakpers.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen