Perroncollege

Perroncollege

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
OPEN UNIVERSITEIT
Bureau
Mediabureau ZIGT
Jaar
2018
Paginanummer
391

Nominatie 2018

Doelstelling

Kennis was het goud in de contentstrategie, met als KPI 'kwalitatieve contacten' om deze kennis te delen.

Doelgroep

Hoogopgeleiden 25-55jr die zich naast hun werk willen ontwikkelen d.m.v. een studie.

Merkomschrijving

Bij de OU studeert men in 7 wetenschapsgebieden op afstand.

Concept

De doelgroep komt bovenmatig op NS stations en wacht gem. 6 min op de trein. Hierop is het 'Perroncollege' bedacht: colleges in de vorm van een animatievideo van 1 min waarin men iets leert over een wetenschappelijk thema terwijl men wacht. Deze zijn 7 weken lang, elke week door een andere faculteit, gegeven op digitale schermen op de NS perrons.

Media- en middelenstrategie

Naar de wachttijd, zijn de colleges op werkdagen elke 6 min getoond en in de spits elke 3 min. Een datakoppeling verhoogde de interval bij een vertraagde trein. DOOH was het contentkanaal. Juist andere media promootten het. Zoals dé ov-app 9292: wie een OU-station als reisdoel opgaf, zag een oproep voor het college. Social media nam het over in de trein: d.m.v. geo-targeting werd men geactiveerd meer te lezen over het thema of het terug te kijken. Als aftrap gaf OU-docent Dr. Gjalt-Jorn Peters live colleges op Amsterdam CS.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken