PERFECT

PERFECT

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HERTOG JAN
Bureau
Ubachs Wisbrun
Jaar
2005
Paginanummer
229

Nominatie 2005

Doelstelling

Het premium-imago van Hertog Jan verder laden.

Doelgroep

De Nederlandse bierliefhebber van 25 jaar en ouder.

Concept

Hertog Jan wil verre blijven van het imago van een massaal gebrouwen ‘commodity-bier’. Door de manier waarop het zich neerzet als premiumbier is niet alleen de waardering voor het merk zeer hoog, maar ook de waardering voor de smaak van Hertog Jan. Het merk zorgt ervoor dat de smaak van het bier beter wordt gewaardeerd dan in blinde smaaktests. Door het laden van merkwaarden als vakmanschap en authenticiteit heeft Hertog Jan binnen de categorie ‘bier’ een eigen plek veroverd. In deze tv-commercial wordt het overkoepelende thema ‘Hoogstpersoonlijk gebrouwen’ verder geactiveerd door naast meesterbrouwer Gerard van den Broek ook andere medewerkers uit de brouwerij van Arcen te introduceren. Alle mensen uit de tv-commercial werken ook daadwerkelijk in de brouwerij.

Media- en middelenstrategie

Primair tv, daarnaast internet, pr, POS, verpakking en de brouwerij zelf.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken