PERFECT

HERTOG JAN / Ubachs Wisbrun

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 229 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
HERTOG JAN
Titel
Premium Pilsener
Bureau
Ubachs Wisbrun
Account
Budi Gonzalez de Chaves, Mark Boekraad
Copy
Kees Sterrenburg
Art
Gerard Foekema
Opdrachtgever
TWAN THORN
Film/Productiemaatschappij
Will van de Vlugt Film Productions
Editor
Kevin Wheeler
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Judith Engels
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HERTOG JAN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ubachs Wisbrun
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Het premium-imago van Hertog Jan verder laden.

Doelgroep

De Nederlandse bierliefhebber van 25 jaar en ouder.

Strategie/Concept

Hertog Jan wil verre blijven van het imago van een massaal gebrouwen ‘commodity-bier’. Door de manier waarop het zich neerzet als premiumbier is niet alleen de waardering voor het merk zeer hoog, maar ook de waardering voor de smaak van Hertog Jan. Het merk zorgt ervoor dat de smaak van het bier beter wordt gewaardeerd dan in blinde smaaktests. Door het laden van merkwaarden als vakmanschap en authenticiteit heeft Hertog Jan binnen de categorie ‘bier’ een eigen plek veroverd. In deze tv-commercial wordt het overkoepelende thema ‘Hoogstpersoonlijk gebrouwen’ verder geactiveerd door naast meesterbrouwer Gerard van den Broek ook andere medewerkers uit de brouwerij van Arcen te introduceren. Alle mensen uit de tv-commercial werken ook daadwerkelijk in de brouwerij.

Media- en middelenstrategie

Primair tv, daarnaast internet, pr, POS, verpakking en de brouwerij zelf.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen