PEPERNOTENPIXELS

INTERBEST SNELWEGRECLAME / Being There

Bekijk deze campagne op pagina 364 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
INTERBEST SNELWEGRECLAME
Bureau
Being There
Account
Lonneke Grotenhuis
Copy
Bart Heijboer
Art
Pieter Scheltema
Strateeg
Bart Heijboer, Pieter Scheltema
Opdrachtgever
Meindert van den Heuvel
In samenwerking met
Studio Doen! Amsterdam
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van INTERBEST SNELWEGRECLAME
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Being There
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Versterk de relatie met Interbest door middel van een decemberattentie die, in de geest van het medium zelf, opvalt en boven de rest uitsteekt.

Doelgroep

72 persoonlijke relaties bij mediabureaus en grote adverteerders

Strategie/Concept

In de week vóór sinterklaas werden 72 mailings persoonlijk overhandigd. De mailing bestond uit een mysterieus groot bord met 2200 ronde vakjes, 10 kilo gekleurde pepernoten en een sinterklaasgedicht. In de vakjes stonden schijnbaar willekeurig de woorden 'naturel', 'wit', 'melk' en 'puur'. Uit het gedicht bleek dat de gekleurde pepernoten op de corresponderende vakjes gelegd moesten worden, met hulp van collega's. Het resultaat na een uur samen puzzelen: een indrukwekkend portret van de betreffende relatie, gevormd door pepernotenpixels.

Media- en middelenstrategie

Het eerste DM-piece werd overhandigd als persbericht aan Maarten Hafkamp van Adformatie. Hij plaatste het eindresultaat trots op adformatie.nl. Dit voorbeeld werkte stimulerend. ALLE 72 ontvangers hebben hun portret trots geplaatst op social media.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen