Pensioen

Pensioen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
AEGON
Bureau
THEY
Jaar
2010

Doelstelling

Laden van de merkbelofte van AEGON 'Eerlijk over later', door het vergroten van het pensioenbewustzijn in Nederland.

Doelgroep

Alle Nederlanders tussen de 30 en de 55 jaar. Ruim 70% gaf in 2009 aan te weinig kennis over pensioenen te hebben.

Strategie/Concept

AEGON wil dat mensen in een eerlijke dialoog zelf beslissingen voor hun pensioen kunnen nemen. Maar hoe kan deze dialoog eerlijk zijn als mensen niet snappen hoe hun pensioen werkt? De oplossing is faciliteren: gebruik reclamezendtijd om de belangrijkste pensioenbegrippen op een begrijpelijke en visuele manier te laten uitleggen door experts: in de huiskamer, in de keuken of aan het strand. De kijker hoeft niks te kopen. Geen commerciële boodschap. Geen call-to-action.

Media- en middelenstrategie

De 11 commercials waarin de belangrijkste begrippen werden uitgelegd, vormden het hart van de campagne. Consumenten konden deze ook op een branded YouTube-kanaal terugzien. Ook werden zij uitgedaagd om zelf pensioenbegrippen op film uit te leggen en deze filmpjes te uploaden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken