Om jongeren te stimuleren in hun financiële zelfstandigheid, lanceert Rabobank PASSI. Bijzonder is dat PASSI vooral gaat over geld verdienen (want uitgeven kunnen ze zelf wel) en de ontwikkeling van hun talenten. PASSI gaat namelijk zowel over de korte termijn (hoe regel je als jongere bijverdiensten) als over de langere termijn (hoe verdien je later duurzaam je geld). Daarmee is PASSI een eerste voorbeeld van de nieuwe Rabobank klantfilosofie over Financieel Gezond Leven. Want wie zijn eigen inkomen verdient, zet de eerste stap om op eigen benen te leren staan.
Jongeren hebben niets met bankzaken. En dus wijkt PASSI sterk af van alle conventies in de categorie.
We provoceren met 'Regel je eigen geld' en kiezen met de 'brutalism' design voor een rauwe en polariserende campagnestijl. 'You love it, or you hate it', maar je hebt er als jongere in elk geval een mening over. In samenwerking met het urban muzieklabel Top Notch en andere partners bieden we aantrekkelijke stages, inspiratie en voordelen. De transparante pas geeft het laatste zetje in deze succesvolle introductie: die willen ze massaal hebben.