PASSI. Het nieuwe jongerenplatform van Rabobank.

RABOBANK / 180 Kingsday

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 172 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
RABOBANK
Bureau
180 Kingsday
Account
Barbara Bijlard
Copy
Sicco Beerda, Brenda Waegemaekers
Art
Feike Kloostra
Strateeg
Eric Ytsma
Opdrachtgever
Catelijn Schönfeld, Marion van Ierland, Marianne Bruijn
Film/Productiemaatschappij
Mr. Frank, Ralph Demesmaeker
Editor
Chris Hicks
Muziek
Marco Cucco - Spettro Sonoro
RTV-producer
Sjoerd Dekker, Sylvia van Elmpt
Fotografie
Pieter Oosterbeek
Illustraties
180 Kingsday
In samenwerking met
PhD, Ogilvy & Mather Amsterdam, QiOnly
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RABOBANK
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van 180 Kingsday
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel winnaars

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Rabobank is de grootste jongerenbank van Nederland, maar wil ook weer als zodanig herkend worden. Met de introductie van jongerenplatform PASSI onderstreept Rabobank die ambitie.

Doelgroep

Primair: 12- tot en met 17-jarige Rabobank klanten.

Strategie/Concept

Om jongeren te stimuleren in hun financiële zelfstandigheid, lanceert Rabobank PASSI. Bijzonder is dat PASSI vooral gaat over geld verdienen (want uitgeven kunnen ze zelf wel) en de ontwikkeling van hun talenten. PASSI gaat namelijk zowel over de korte termijn (hoe regel je als jongere bijverdiensten) als over de langere termijn (hoe verdien je later duurzaam je geld). Daarmee is PASSI een eerste voorbeeld van de nieuwe Rabobank klantfilosofie over Financieel Gezond Leven. Want wie zijn eigen inkomen verdient, zet de eerste stap om op eigen benen te leren staan. Jongeren hebben niets met bankzaken. En dus wijkt PASSI sterk af van alle conventies in de categorie. We provoceren met 'Regel je eigen geld' en kiezen met de 'brutalism' design voor een rauwe en polariserende campagnestijl. 'You love it, or you hate it', maar je hebt er als jongere in elk geval een mening over. In samenwerking met het urban muzieklabel Top Notch en andere partners bieden we aantrekkelijke stages, inspiratie en voordelen. De transparante pas geeft het laatste zetje in deze succesvolle introductie: die willen ze massaal hebben.

Media- en middelenstrategie

Ook bijzonder: geen jurylid zal ooit iets van PASSI hebben gezien. De campagne is namelijk hyper-targeted, vrijwel alleen online en leeft op de mobiel van alle 12- tot en met 17-jarigen. Deze groep luistert alleen naar peers: Met een selecte groep vloggers maken we daarom structureel écht relevante content: over hoe zij hun geld verdienen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen