Passat 500

Passat 500

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VOLKSWAGEN
Bureau
Achtung!
Jaar
2015
Paginanummer
445

Doelstelling

De nieuwe Volkswagen Passat is de meest luxueuze ooit, dankzij het premium design en slimme innovaties. Met deze campagne (pre-dieselgate), slaagden we erin de doelgroep van de bekende premiummerken aan ons te binden.

Doelgroep

Hoogopgeleide leaserijders.

Concept

Onze doelgroep is zeer actief op LinkedIn en vergelijkt zich graag met anderen. Daarom creëerden we de Volkswagen Passat 500: de slimste netwerkers van Nederland in drie categorieën (meest actieve, meest internationale of meest populaire netwerker). Iedere categorie werd 'mede mogelijk gemaakt' door een specifieke innovatie van de Passat. Eindresultaat: de ultieme lijst van 500 slimste netwerkers op LinkedIn.

Media- en middelenstrategie

Dankzij een intensieve samenwerking met LinkedIn, konden we ons op de juiste persona's richten en hun netwerk benutten. Prospects kregen, via een banner of gesponsorde update, een persoonlijke nominatievideo. 46% deelde zijn nominatie en 45% klikte naar meer informatie over de Passat. Via email werden zij uitgenodigd voor een testrit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken