Pas de Deux: Renault Espace en Nationaal Dans Theater

RENAULT NEDERLAND NV / OMD

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 436 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
RENAULT NEDERLAND NV
Titel
Auto's
Bureau
OMD
Account
Alle Wijmenga
Strateeg
Alle Wijmenga
Opdrachtgever
Jos van den Bergh
In samenwerking met
FUSE, Nationaal Dans Theater, Publicis, Dorst & Lesser, Carbon Events
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RENAULT NEDERLAND NV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van OMD
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Er is een nieuwe design georiënteerde merkidentiteit: "Passion for life". Specifiek voor de volledig nieuwe Renault Espace staat het thema "het prikkelen van de zintuigen" centraal. Zoek daarom een unieke en impactvolle manier om de nieuwe Renault Espace onder de aandacht te brengen bij haar dealers, relaties en doelgroep, waarbij het prikkelen van zintuigen en 'Passion for life' versmelten met de belevingswereld van de kerndoelgroep en direct een substantieel aantal verkopen worden gerealiseerd.

Doelgroep

Psychografisch: intellectuele cultuurliefhebbers, ondernemend. Demografisch: hoog opgeleide, welstandige M/V, 40-55 jaar.

Strategie/Concept

Een samenwerking met het Nederlands Dans Theater (NDT) biedt een 'Pas de Deux' in esthetisch en visueel opzicht.

Media- en middelenstrategie

Met een auto-introductie wordt normaliter de massa aangesproken. Tijdens deze activatie is juist gekozen voor een zeer selectieve aanpak. En met succes! 60% van het jaardoel is gerealiseerd tijdens of direct na deze pre-introductie campagne.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen