PARTIJ VOOR DE KOFFIE

PARTIJ VOOR DE KOFFIE

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Douwe Egberts Coffee Systems / Sara Lee
Bureau
Only
Jaar
2009
Paginanummer
44

Doelstelling

Beslissers in het bedrijfsleven meer open laten staan voor een afspraak met Douwe Egberts Coffee Systems.

Doelgroep

DMU in out-of-home kanaal met focus op mkb. Medewerkers Douwe Egberts Coffee Systems.

Concept

Om de DMU te bereiken mobiliseren we eerst de werknemers. Via hen gaan we de DMU overhalen om een afspraak te bevestigen met DECS. Met dat doel is de Partij voor de Koffie opgericht. De Partij voor de Koffie gaat namelijk op de barricade voor de lekkerste koffie op het werk. Omdat de Partij vindt dat alle hard werkende mensen dat verdienen. Via diverse middelen worden werknemers gewezen op ‘hun recht’ op de lekkerste koffie op het werk. Zij worden opgeroepen om naar de website te gaan. Daar kunnen ze naast posters downloaden en een blog volgen, ook een digitale petitie tekenen en deze versturen naar hun baas. Vervolgens wijzen we de DMU op de mogelijkheid van het sluiten van een interessante deal, het zogenaamde ‘Koffie-Akkoord’.

Media- en middelenstrategie

De middelenstrategie is erop gericht geweest om op verschillende plekken zichtbaar en hoorbaar te zijn voor werknemers en daarmee ook de DMU zelf. Radio, in programma radio (538, BNR), 1/1 pagina Telegraaf, bannering, posters, flyers, etc. zijn ingezet om de standpunten van de Partij voor de Koffie over te brengen, met altijd de link naar www.partijvoordekoffie.nl. Deze aanpak werkte motiverend voor medewerkers van DECS om ook zelf actief met de campagne aan de slag te gaan. Daarnaast zorgden de middelen die we gecreëerd hebben er ook voor dat de salesafdeling er actief mee aan de slag kon (bumperstickers, jassen, promoteams).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken