Vanuit zijn oorsprong versterkt de Rabobank de lokale gemeenschap. Veel mensen zijn zich hier niet van bewust. Daarom maakten we van een inspirerende en echte 'case' een TVC: het ontwapenende verhaal van Tom & Miel, twee jongens met talent die een kans nodig hadden in de vorm van een goede stageplek. Duidelijk werd dat ze die vonden dankzij de bijzondere samenwerking tussen de Rabobank Helmond, bedrijven en scholen in project Helmond Stagestad. Hoe succesvol hun stage was, werd eind 2015 duidelijk toen Tom & Miel terugkwamen in de Eindejaarscommercial en verslag deden vanaf hun werk in China. Daarnaast was er een unieke landelijk ingezette, lokale outdoorcampagne waarbij ruim 80 echte lokale voorbeelden van maatschappelijke participatie centraal stonden. Dit zorgde ervoor dat de lokale betrokkenheid voor iedereen tastbaar werd. Zo inspireerden we ook mensen om samen met ons initiatieven te ontplooien. Dankzij de echtheid en de lokale herkenbaarheid winnen de verhalen aan geloofwaardigheid en kunnen mensen zich makkelijker identificeren en ervaren wat 'een aandeel in elkaar' inhoudt.